Αναπτυξιακή Δυτικής Μακεδονίας

  • ANKO
    Αναπτυξιακή Δυτικής Μακεδονίας
    Δυναμικός Μηχανισμός Τοπικών Φορέων
    Ολοκληρωμένη Περιφερειακή Ανάπτυξη
  • Portfolio
    Εκπόνηση μελετών
    Τηλεθέρμανσης
    Κτιριακών
    Οδοποιίας
    Μετεγκατάστασης οικισμών
    Δικτύων ύδρευσης & αποχέτευσης
    Αρδευτικών έργων
  • Σχεδιασμός & Διαχείριση Προγραμμάτων
    Σχεδιασμός & Διαχείριση Προγραμμάτων
    Ανάπτυξη της Υπαίθρου
    Στήριξη της Επιχειρηματικότητας
    Ενίσχυση της Ανάπτυξης
    Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης
  • CLLD/LEADER & Προτεραιότητα 4 ΕΠΑλΘ
    Μέτρο 19 CLLD/LEADER & Προτεραιότητα 4 ΕΠΑλΘ
    Τοπική επιχειρηματικότητα – αγροδιατροφή
    Δικτύωση-Συνεργασία-Συμμετοχή
    Ποιότητα ζωής τοπικού πληθυσμού
    Καινοτομία
  • EEN
    To Δίκτυο «Enterprise Europe Network»
    συνιστά μία φιλόδοξη πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
    Αποτελεί ένα σύγχρονο και ευέλικτο εργαλείο
    επιχειρηματικής υποστήριξης σ' όλη την Ευρώπη
  • GEODM
    Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών Δυτικής Μακεδονίας
    Ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε
    Χαρτογραφικά, Περιγραφικά Στοιχεία
    και Θεματικούς Χάρτες

image Σε δημόσια διαβούλευση θέτει το ΥΠΕΚΑ, από σήμερα μέχρι και την ερχόμενη Τετάρτη 26 Νοεμβρίου, το Σχέδιο Νόμου για την «Ενίσχυση της Ανακύκλωσης και βελτίωση της Διαχείρισης των Αποβλήτων».  

Με το σχέδιο νόμου, επιδιώκεται η ποσοτική και ποιοτική βελτίωση της ανακύκλωσης μέσω της θέσπισης συγκεκριμένων υποχρεώσεων χωριστής συλλογής πολλαπλών ρευμάτων, ποιοτικών κριτηρίων για τα προϊόντα της ανακύκλωσης, καθώς και κανόνων, όρων και προϋποθέσεων λειτουργίας των Συστημάτων Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΕΔ).Προβλέπονται ρυθμίσεις για τη βελτίωση του τρόπου λειτουργίας των ΣΕΔ, την καλύτερη αξιοποίηση των εσόδων τους, τον αποτελεσματικότερο έλεγχό τους και τη διασφάλιση της λειτουργίας του ανταγωνισμού στο κλάδο της ανακύκλωσης. Παράλληλα, αποσαφηνίζονται οι υποχρεώσεις των ΣΕΔ, του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ) και των Φορέων Διαχείρισης των αποβλήτων, μειώνεται η γραφειοκρατία, αίρονται ασάφειες της νομοθεσίας και καταργούνται ανεπίκαιρες διατάξεις.

 Οι κυριότερες ρυθμίσεις του σχεδίου Νόμου, είναι οι ακόλουθες: 

1) θεσπίζεται υποχρεωτική χωριστή συλλογή 4 ρευμάτων αποβλήτων συσκευασίας (χαρτί, γυαλί, πλαστικό, μέταλλο). Η υποχρέωση αυτή δεν αφορά μόνα τα ΣΕΔ συσκευασιών και τους δήμους αλλά και όλους τους φορείς λειτουργίας μεγάλων χώρων συνάθροισης του κοινού όπως λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρομικοί σταθμοί, μεγάλα ξενοδοχεία, νοσοκομεία γήπεδα, πανεπιστήμια, εμπορικά κέντρα κλπ.

2) διπλασιάζεται ο στόχος χωριστής συλλογής βιοαποβλήτων (από 10 σε 20%) για το 2020,

3) τίθενται αυστηρά ποιοτικά κριτήρια για τα προϊόντα των διεργασιών ανακύκλωσης, 4)  αποσαφηνίζονται οι υποχρεώσεις των ΣΕΔ έναντι της πολιτείας,

5) εισάγονται μηχανισμοί που διευκολύνουν τη λειτουργία πολλών ΣΕΔ με παρεμφερές αντικείμενο,

6) αυστηροποιείται ο έλεγχος των ΣΕΔ, με την εισαγωγή δικλείδων ασφαλείας στη λειτουργία τους με βάση τα όσα ισχύουν σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να βελτιωθεί ο τρόπος που σήμερα χρησιμοποιούν τα χρήματα που συγκεντρώνουν. Ενδεικτικά αναφέρονται κάποια: o       εγγύηση καλής λειτουργίας ανάλογου ύψους με τα έσοδα του ΣΕΔ, o       όρια στα αποθεματικά ίσο με 35% των ετήσιων εσόδων προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα φαινόμενα δημιουργίας πολύ υψηλών αποθεματικών που σήμερα φθάνουν έως και το 200% των ετήσιων εσόδων των ΣΕΔ με σκοπό τα χρήματα αυτά να διοχετευθούν για την ενίσχυση της ανακύκλωσης (τα συνολικά αποθεματικά των ΣΕΔ ξεπερνούν τα 85εκ.€ έναντι ετήσιων εσόδων περίπου 45 εκ.€), o       όριο 10% των ετήσιων εσόδων στα διοικητικά κόστη με δυνατότητα παρέκκλισης εφόσον είναι αναγκαίο, o       εισαγωγή διατάξεων που εξασφαλίζουν το υγιή ανταγωνισμό κλπ.,

7)  συστήνεται Επιτροπή Διαβούλευσης στην οποία συμμετέχουν τα ΣΕΔ, εκπρόσωποι της αγοράς, ανακυκλωτές και ΜΚΟ,

8)  αποσαφηνίζονται οι υποχρεώσεις του ΕΟΑΝ απέναντι στο ΥΠΕΚΑ,

 9)εκσυγχρονίζονται οι διατάξεις αναφορικά με την επιβολή των διοικητικών κυρώσεων, 10) αυξάνεται η εισφορά των συστημάτων στον ΕΟΑΝ από 2 σε 3% των εσόδων τους 11) απλοποιείται και εκσυγχρονίζεται η νομοθεσία με τη συγκέντρωση στο παρόν νομοσχέδιο διάσπαρτων σε πολλά νομοθετήματα διατάξεων και την κατάργηση ανεπίκαιρων ή αντικρουόμενων διατάξεις 

12) καταργείται η υποχρέωση άδειας συλλογής και μεταφοράς από τους Δήμους 13) καταργείται η υποχρέωση εγγραφής σε "μητρώο" και αντικαθίσταται από υποχρέωση ανάρτησης σε ειδική ιστοσελίδα των αδειών συλλογής και μεταφοράς (κατά το πρότυπο των Αποφάσεων Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων),

14) λαμβάνονται μέτρα για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης των Περιφερειακών Σχεδιασμών Διαχείρισης Αποβλήτων με τον Εθνικό Σχεδιασμό και την αποτελεσματικότερη παρακολούθηση της εφαρμογής τους,

15) διευκολύνεται η θαλάσσια μεταφορά αποβλήτων.    

  **Το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Ανοικτής Διακυβέρνησης: http://www.opengov.gr/minenv/?p=6490  

ΑΝΚΟ - ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Α.Ε., μέλος του Enterprise Europe Network-Hellas, 24610.24022 & 24610.27946 (εσωτ. 676,677), e-mail: info@anko-eunetwww.anko.gr & www.anko-eunet.gr, fax:24610.40210, Φον Καραγιάννη 1-3, 50100 Κοζάνη


Χρησιμοποιώντας αυτή την σελίδα, συμφωνείτε στη χρήση των cookies.
Όροι χρήσης - Προστασία δεδομένων anko.gr Αποδοχή